تترینگ
البرز مطلب
مطالب جدید
سه شنبه 7 آبان 1392برچسب:تترینگ, :: 2:1 :: نويسنده : میلاد و سبحان

تترینگ

 

خیلیا ترجیح می دن، وب گردی و یا کارای دیگه ی اینترنتی رو با رایانه های رومیزی یا لپ تاپ انجام بدن. ، برای عده ای هم فرقی نمیکنه و با تلفن همراه این کار ، یعنی وب گردیشون رو انجام میدن
خیلی وقتها مرور اینترنت از طریق کامپیوتر انجام میشه  ، بعضی وقتها هم با موبایل میشه وب گردی رو انجام داد   ، اما بعضی وقتها مثلا وقتهایی که در  تو هستین  ممکنه مجبور بشین اینترنت موبایلتون رو به رایانه انتقال بدینو با رایانه و در سفر   وب گردی رو انجام بدین   ، به این کار تترینگ گفته میشه
برای این کار اول باید، اینترنت گوشی رو یه جوری به رایانه ی ثابت منتقل کرد.
شاید بهترین شرایط وقتیه که شما لپ تاپ مجهز به وای فای و یک گوشی وای فای دار و ترجیها هوشمند داشته باشین.


تو گوشی های اندرویدی، با توجه به شرکت سازنده، معمولا به صورت پیش فرض، نرم افزار های تِتِرینگ یا همون انتقال اینترنت وجود داره. کافیه از توی  بخش ستینگ و بعد ، قسمت wireless & network ، وای فای، هات اسپاتِ گوشی رو روشن کنین . وقتی این کار رو کردین ، گوشی تون تبدیل به یه روتر می شه ،
الان گوشی شما داره اینترنت رو از جی پی آر اس یا نسل سوم میگیره و تبدیلش میکنه به وای فای ، پس چند تا گوشی یا لپ تاپ دیگه میتونند از این اینترنت استفاده کنند
البته تو گوشی های هر شرکتی، ممکنه  شیوه ی روشن کردن، هات اسپات به خاطر رابط کاربری های مختلف، با هم فرق داشته  باشه که با یه کم گشتن تو گوشی، می تونین پیداش کنین.
برای اینکه هر کسی هم نتونه از اینترنت  گوشیه شما استفاده کنه، می تونید از همون بخش wireless & network برای هات اسپات گوشی تون ،پَس ورد تایین کنین.
اگه رایانه تون، وای فای هم نداشته باشه، کافیه که با USB گوشی تون رو به رایانه وصل کنین و بعد، نوع ارتباط گوشی از راه USB  رو در حالت USB Tethering قرار بدین. اینجوری اینترنت گوشی، بدون وای فای به رایانه تون منتقل می شه.
البته ممکنه درنسخه های مختلف اندروید و یل گوشی های هر برندی، انجام این کار متفاوت باشه که در همه ی اون ها می تونید با رفتن به بخش setting و wireless & network ، تنظیمات مربوطه رو به راحتی انجام بدین.
غبر از این راه ها که تقریبا تو همه گوشی های اندرویدی هست، اَپ های مخصوص این کارم وجود داره.
یکی از این برنامه ها، wifi tethering ه، که علاوه بر اینکه اینترنت گوشی رو انتقال می ده، می تونید سرعت آپ لود و دانلود و بقیه ی جزئیات ارتباط رو هم ببینین.
Smart usbbtwifi tether، اسم یه نرم افزار دیگه برای این کاره. این اَپ علاوه بر USB و وای فای، از بلوتوسم برای اتصال به اینترنت استفاده می کنه. فقط کافیه که سیستم تون، بلوتوس داشته باشه ، تا از طریق ارتباط دو تا دستگاه، بتونین از اینترنت گوشی ،روی رایانه هم استفاده کنین.
نرم افزار open garden هم با یه تفاوت، کار انتقال اینترنت رو انجام می ده، اون تفاوت اینه که باید این اپ رو ،هم روی گوشی اندرویدی تون، هم روی رایانه تون نصب کنین. تا با اجرای این نرم افزار روی دو دستگاه، اینترنت بین شون به اشتراک گذاشته بشه. با این برنامه می توینن، بیشتر از یه رایانه رو به گوشی وصل کنین، فقط باید روی تمام سیستما این برنامه نصب باشه. تو صفحه ی این اپ، توی گوشی تون می تونین، تعداد استفاده کننده از اینترنت اشتراکی و نحوه ی ارتباط شون با گوشی رو ببینین.
مثل این نرم افزارا ، برای بقیه ی سیستم عامل های پرطرفدار مثل IOS ، سیمبین و ویندوز فون هم، وجود داره .
سیستم عامل سیمبین  بر خلاف اندروید به صورت پیش فرض برنامه ای برای اشتراک گذاری اینترنتِ گوشی هوشمند  نداره. ولی با نصب نرم افزار می تونین ،این نقص رو برطرف کنین.
یکی از این برنامه ها، اَپِ Joiku spot(جویکو اسپات) ه. طرز کار این برنامه هم، مثل همون چیزیه که برای اندروید گفتیم. کافیه اپ رو روی گوشی تون اجرا کنین  تا برنامه اینترنت و به اشتراک بذاره. توی این نرم افزارم می تونین، سرعت دانلود و بقیه جزئیات ارتباط و ببینین. یک از معایب این نرم افزار اینه که هنگام اشتراک گذاری اینترنت ، اون اینترنت روی گوشی ها ی اندرویدی و بعضی از نسخه های ios قابل دریافت نیست.
البته این کار و با نرم افزارِ pc suite (پی سی سوت) ه مخصوص گوشی های سیمبین ام می تونین انجام بدین. که هم از طریق بلوتوث و کابل یو اس بی، اینترنت موبایل و به رایانه انتقال می ده.
کسایی که از سیستم عامل ویندوز فون استفاده می کنن ، می تونن به راحتی، از ستینگِ گوشی شون ، به قسمت internet sharing برن و اون رو روشن کنن. نرم افزارایی مثل tether-x هم وجود داره که علاوه بر اشتراک گذاری اینترنت، امکانات دیگه ای رو هم به شما می ده.
سیستم عامل ios هم به طور پیش فرض از تترینگ پشتیبانی می کنه و برای فعال کردن اون باید به این روش که می بینین عمل کنین(همین طور که می بینین، برای برای انتقال اینترنت گوشی به رایانه سه را دارین، وای فای ، بلوتوث، و یا اتصال از طریق کابل یو اس بی. البته از نرم افزارایی مثل PDAnet وMyWi  هم می شه برای این کار استفاده کرد.
فقط یادتون باشه، اگه می خواین اینترنت گوشی تون رو به اشتراک بذارین. مسائل امنیتی رو فراموش نکنین و حتما برای هات اسپات گوشی تون رمز بذارین.  خب ،  سعی کردم روشای انجام تترینگ رو برای سیتم عاملای مختلف به طور خلاصه براتون توضیح بدم. البته غیر از این برنامه های معرفی شده، نرم افزارای دیگه ای با قابلیتای خاصَّم وجود داره که با یه سرچ تو اینترنت می تونین اونا رو پیدا کنین.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها
  • ترک اعتیاد ناجی نیلوفران آبی
  • جی پی اس موتور
  • جی پی اس مخفی خودرو

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان البرز مطلب و آدرس alborzmatlab.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 24
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 29
بازدید ماه : 29
بازدید کل : 23583
تعداد مطالب : 42
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



در كل اينترنت
در اين سايت
میان صفحات فارسی